Parentini, Bike wear since 1976

De herfst staat voor verandering

Aangemaakt: 06-11-2018 22:06:56
Categorie Training

De herfst staat voor verandering

Veel fietsers zien het voorjaar als de start van hun training. Het weer wordt aangenamer, de zon schijnt langer en de zomer is in aantocht. De zomer wordt door de meeste fietsers gezien als het hoogtepunt van het fietsjaar.
Echter, zodra de blaadjes vallen en de temperaturen onder de tien graden komen vallen er veel in winterslaap. en dat is zonde.

De herfst is juist een prachtig seizoen om zonder prestatiedruk, jezelf helemaal op andere zaken te focussen. En dat is goed. Vaak zijn we in de zomer te veel en te vaak een zelfde soort training aan het afwerken, terwijl afwisseling je veel meer allround maakt. En daar heb je in de zomer 2019 dan weer veel profijt van. Dus ontregel jezelf deze herfst, en ga fietsen zoals je nog nooit gefietst hebt.

1)   Ontdek nieuwe routes

De hele zomer dezelfde routes gefietst omdat je weet dat je daar weinig onderbroken wordt? Nu heb je de tijd om je eigen omgeving te ontdekken zonder je druk te maken over minimale hartslagen of wattages. Cruise door de dorpjes die je altijd vermijd vanwege dat ene stoplicht, trek over een schelpenpad en bezoek alle heuvels, dijken en bruggen die jouw omgeving rijk is.

2)   Maak meters

er zijn nog zat mooie dagen in de herfst. Maak mooie lange rustige duurritten. Zo bouw je een goede basis op voordat het ergste van de winter je naar de indoortrainer drijft

3)   Werk aan je techniek

De zomer wordt vaak ingevuld door training op kracht en uithoudingsvermogen. De meeste fietsers denken er niet aan om aan hun techniek te werken. En daar is de herfst dus bij uitstek geschikt voor. Oefen het bochtenwerk, daaltechnieken of verhoog je cadans. Met een betere techniek, wordt je een betere fietser.

4)   Verander van stijl

Als je altijd hetzelfde trucje doet, wordt je daar waarschijnlijk heel goed in. Maar, zoals gezegd, afwisseling maakt je veel meer allround. Ga mountainbiken, crossfietsen of fatbiken.  Of verander je trainingsgewoontes, routes, fietsvrienden whatever. De herfst gaat niet over verbeteren wat je al kan, maar goed worden in iets wat je nog niet (veel) geprobeerd hebt.

5)   Ga naar de sportschool

Het is logisch dat je in de zomer niet binnen naar een stel spiegels wilt kijken, maar de herfst is ook een mooi seizoen om die vergeten spiergroepen weer eens aan te sterken. Train je rug, schouders, borst, armen en core. Uiteindelijk gebruik je ook met fietsen alle spiergroepen, en heb je er in de zomer baat bij als er weer wat balans in het lichaam zit.    

Deel dit bericht

Voeg een reactie toe

 (met http:// )

Zoek in onze Blog