Cycology

Aangemaakt: 09-03-2017 15:31:38
Categorie Algemeen

Cycology

In een voorbijstormend peloton pik je de designs van het Australische merk Cycology er zo tussen uit. De handgemaakte designs vormen een schril contrast met de traditionele strakke lijnen, die steevast de renners omlijven. Opvallend, creatief maar altijd ontworpen vanuit een passie voor de fiets.

Het Australische koppel Michael en Sarina richtte in 2011 dit bijzondere merk op. Sarina, het creatieve hart achter het bedrijf, was eigenlijk liever athleet geworden. Maar door gebrek aan talent, balans en de skills om het rubber op het asfalt te houden werd ze gedwongen om een andere zinvolle dagbesteding te zoeken. Bij gebrek aan creatieve en mooie kleding zag zij haar kans schoon om haar passie voor het fietsen te uiten.

De in Italië geproduceerde kleding van Cycology is van zeer hoge kwaliteit. De jersey's zijn gemaakt voor typisch Australische weersomstandigheden, en bieden uv bescherming factor 50. (en waarschijnlijk tegen spinnenbeten en aanvallen van kangaroes) Maar belangrijker is, dat het technisch en kwalitatief gewoon erg goed is. De jersey's vallen als een tweede huid. De gebruikte stoffen zijn zeer dun, zacht en voeren transpiratievocht goed af.  Voor de broeken wordt gebruik gemaakt van kwaliteitszemen. Unieke designs, zonder consessies op comfort.

De ontwerpen worden dus altijd geïnspireerd op fietsen, maar regelmatig ook met een knipoog. Zo is het eerbetoon aan aan de Nederlandse kunstschilder Piet Mondriaan een kunstwerk op zichzelf. (de details van dit shirt zijn werkelijk prachtig uitgevoerd) Maar waarom dit eerbetoon aan Mondriaan? Piet deed alles op de fiets.... maar das natuurlijk logisch

 

Inmiddels groeit het aanbod van Cycology gestaag. Unieke visualisaties van oneliners als "Train hard, get lucky", "miles are my meditation" of het bijna activistische "pedal power" (Pedal Power is driving the masses combating pollution and making us happy and healthy. Join the revolution today!)  zijn voor diegene die het verschil tussen obsessie en lifestyle niet meer zien, maar wel willen opvallen. 

Deel dit bericht

Zoek in onze Blog